Hitvallásom

Üvegművészet és precizitás

Szobraim nagy tisztaságú optikai üvegtömbökből készülnek, úgynevezett hideg megmunkálási technikákkal / vágás, csiszolás, polírozás, ragasztás /. A legkorszerűbb anyagokkal, századmilliméteres pontossággal. Az alkalmazott különleges anyagok ls a nagyon pontos technológia miatt a szobrok mérete korlátozott.

Célom a geometriai alapformák és az üveg fizikai , optikai tulajdonságainak tudatos használata révén új, a nézők számára jórészt ismeretlen látvány és vizuális élmény elérése.

Az átlátszóság és az átlátszatlanság, a többszörös belső tükröződés és az ebből keletkező vonalhálók, a teljes mélységükben vagy csak a felületen megjelenő színek, a szobrok belső terei és az általuk megmozgatott külső terek, mind-mind fontos elemei a szobraimnak.

Az utóbbi időben sokat foglalkoztat az irányított fények és a szobrok kapcsolata mint lencserendszernek való kezelése, a mozgás és a változás megjelenítése, a nagy terek vizuális kitöltése, mely kérdések kapcsolódnak Moholy-Nagy László. Kepes György és Nicolas Schöffer munkásságához.

s

Művészetemben meghatározó a klasszikus magyar és a nemzetközi geometrikus absztrakt művészet, kiegészülve a minimal art-al és a kortárs művészeti irányzatokkal, például a MADI-val. Homage szobraimmal emlékeztem meg Leonardo Fibonacci, Kassák Lajos, Kazimir Malevics és Victor Vasarely munkásságáról. A kortárs képzőművészetből Anish Kapoor és Olaf Eliasson téri elképzelései, anyag és színhasználata áll hozzám közel.